Bedste lille forretningsidé–Det handler om dig

At få mere fokuseret–det handler om dig
Jeanna Pool fra katalysator Creative skriver en stor ezine om markedsføring af hver måned. I januar delte hun 5 store Marketing Tips for 2006. Nummer 1 var “Stoppe med fokus på dig”. Hun erklærer 2006 år af klienten og formaner dig til at fokusere helt på dine kunder og deres behov. Jeg tror, hun er lige på. Og jeg tror, hun er helt forkert. Hvorfor rigtigt og forkert?
Fordi hvis du har været i branchen i et stykke tid og har fantastiske produkter og tjenester, store og ikke får de ønskede resultater, du kan være alt for fokuseret på dine kunder og ikke fokuserer nok på dig selv. I sidste uge jeg opmuntret dine til at revidere din vision for din virksomhed og spørg dig selv hvorfor du startede virksomheden i første omgang. Nu vil jeg dig til at fokusere endnu mere på, hvad du ønsker. Hvad præcis vil du have ud af din virksomhed? Vil du have flere penge? I bekræftende fald hvor meget? Nedskrive et nummer. Vil du have mere fleksible arbejdstider? Hvis ja, skrive præcis den tidsplan, du ønsker. Vil du ændre verden? Hvis ja, skrive ud specifikt hvordan det ville se.
Hvorfor alt dette fokus på dig? Fordi hvis du ikke er helt klar på, hvad du vil, hvordan vil du vide, hvis du er vellykket? Hvordan vil du hjælpe dine kunder, hvis du ikke tager sig af dig selv så godt. Måske skal du gøre $150.000 om året at give din familie med det liv, du ønskede. Du ønsker at sende dine børn på college. Du ønsker at gå på Pension mens du er stadig i aktiv og god sundhed. Eller måske du ønsker at bare gøre en ekstra $20.000 om året arbejder deltid, mens du tager dig af dine børn, indtil de er i skole. Eller måske dit mål er at gøre en million dollars om året og leve et virkelig utroligt liv. Definere dette er meget vigtigt. Hvorfor?
Fordi hvad du vil forme din virksomhed. Det vil afgøre, hvem deres kunder er, og hvordan du vil hjælpe dem med. Hvis du ønsker $5.000.000 i salg, vil dine produkter og metoder være en hel del anderledes end hvis du $50.000 i salg. Hvis du ønsker at arbejde kun eftermiddage, der kommer til at forme din virksomhed. Hvis du ønsker at sælge din virksomhed og gå på Pension i fem år, vil det påvirke dine beslutninger. Så lige nu, komme ud en papir og pen og få klar til at skrive.
Fik du din pen og papir ud? Svar på spørgsmålet, “Hvad vil jeg ud af min forretning?” Skriv så udførligt præcis hvad du ønsker din virksomhed at give dig. Være så specifik som muligt. Skrive så meget som du kan. Tror, indkomst, livsstil, tidsplan, partnere, rejser, placering, medarbejdere. Hvad vil du have? Hele ugen, hertil og revidere det. Undersøg, hvor du er lige nu til, hvad du virkelig ønsker. Hvor stor er forskellen? Næste uge, vil jeg hjælpe dig med at oprette en plan for at indsnævre kløften med: Hvorfor planer dont arbejde–hvordan du opretter en effektiv handlingsplan


Udgivet

i

af

Tags:

Kommentarer

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *